Årsmöte Strömsholms SRF

27.02.2016 23:36

Idag var det årsmöte uppe på Thottska villan på Strömsholm. Själv körde jag ca 20 mil enkel resa för att vara med på det. Spännade att få veta hur det gått för klubben under förra året och hur planerna för året ser ut. Jag är främst intresserad av hur det ser ut på tävlingsfronten med tävlingar och lag och även vad för övriga aktiviteter som planeras. Bra möte som avslutades med fika och diskussion. Detta är en klubb som månar om sina tävlingsryttare på alla nivåer och det är roligt att ha gått med där. Deras mål stämmer bra överens med min satsning på högre nivå. 

Kan tyckas lite knepigt och galet att åka såna resor för att vara med på möten/tävlingar etc men mitt mål ska från och med nu vara att försöka  göra sånt jag vill göra och drömmer om. Jag kommer inte tveka lika mycket på att göra saker utan ska se framåt. Jag vägrar att sitta senare och tänka tillbaka och ångra att jag inte gjorde vissa saker. Då kan det vara för sent att göra vissa sker som man kanske velat göra. 

 

Till exempel mitt deltagande på tävlingen på Strömsholm. Jag har under flera år velat tävla där. Nu fanns chansen. Kanske kan man tycka att det varit bättre att strunta i det denna gången och istället satsa på den i höst, då det antagligen är något varmare.  Men då är ju frågan: Varför vänta? Till hösten kanske klasserna är annorlunda? De kanske är för höga? Kanske sitter jag med bruten arm eller så har hästen en infektion. Klart att man ska ta chansen när man har den. Lite samma sak som när folk talar om allt de ska göra när de blir pensionärer. Mycket aktiviteter och resor ska det bli då. Men man har ingen aning om hur livet ser ut då. Kanske har man fått en kronisk sjukdom eller hamnat i rullstol eller fått något annat som hindrar en från detta som man tänkt göra. Var det värt att vänta med allt sånt? Varför inte ta chansen tidigare om man kan? Det borde folk fundera på oftare tycker jag.