Igång igen

14.06.2016 23:15

Då har nästan hela våren gått sedan jag skrev här sist. Träningen och tävlingarna har blandats med jobb och mycket plugg, då jag numera pluggar till undersköterska. Tiden har inte riktigt räckt till så att jag har kunnat uppdatera om alla tävlingar och händelser. Men tänkte ta tag i det lite grann då och då när jag har tid. Det har varit en del tävlingar sedan sist och jag ska skriva om dem en och en, men tänkte dra det lite i korthet. 

 

April: I början av April så var vi på Skövde ryttarförening. Detta var ett ganska litet ridhus men Ville löste det fint ändå. Sista innetävlingen för våren och även sista gången Ville gick avd. B i 110. 0+8 i 1 meter och 12 fel i 110.

I slutet av april så hoppade vi en tävling i Töreboda. Första utomhus för säsongen vilket vi har längtat efter. 0+8 i 1 meter och sedan hoppade vi 110 med endast 4 fel i första fasen.

I början av Maj så deltog jag och ville i meetinget på Åby travbana, ett mål som jag har haft sedan 2013. Vi tävlade fredag och lördag och sov över på hotell medans ville hade en jättefin box på travbanan. Lokala klasser på fredagen där vi red 1 meter med 0+4 fel och 110 med 4 fel i grunden. På lördagen var det dags för regional start i 110 där vi fick 8 fel i grunden.

Efter detta så blev det en lite längre vila efter en intensiv period. Vi tävlade inte utan tränade på grunderna och red ut mycket. 4 veckor skulle det bli,men det slutade med 5 istället.

Vi skulle ha startat falbygdens nationaldagstävlingar och hoppat 1 meter+110 på lördagen och 110 på söndagen, men Ville fick en skada på ögat så karensen sträckte sig tyvärr över tävlingen så vi fick stryka oss. 

Anmälde oss till Grästorp istället där vi hoppade 1 meter med 6 fel och 110 med 4 fel.