Lokal-regional tävling Strömstad

20.07.2016 00:27

20-22 Juli var det dags för årets andra meeting. Denna gången på Räkanhoppet i Strömstad. Jag och Ville var anmälda till Lilla räkan kval 1 1 meter på onsdagen, Lilla räkan kval 2 110 på tordagen och 110 final/consolation på fredagen. Jag var anmäld till consolation men om vi skulle komma till final så hade jag strukit den klassen. 

Vi kom dit runt lunch och blev tilldelade box, gjorde iordning den och lastade av Ville. Gick sedan och visade vaccination och kollade runt lite på tävlingsplatsen. Det dröjde ytterligare några timmar tills det var dags att göra iordning och börjs rida fram. Ville var väldigt fin på både framridningen och framhoppningenmen blev lite trött pga värmen. Inne på banan var han fin, tyvärr föll två bommar men en bra runda. Duschade av Ville och lämnade honom med lite mat. Åkte sedan tillbaka på kvällen och mockade och kvällsfodrade. 

Torsdag- lite sovmorgon då vi bokat morgonfodring till Ville. Vi fick ju dock vara på plats i god tid ändå. Gick ut och gick med Ville medans boxen blev mockad och sedan fick han kraftfoder. Gick sedan banan och började sedan göra iordning honom och rida fram. Han var lika fin idag men såklart lite trött igen då värmen hade hunnit komma trots att det var ganska tidigt på morgonen. Inne på banan så blev det ett litet missförstånd på hinder 1 och så blev det ett stopp. Tog om det och då rev han hindret + 2 till. Annars var rundan bra idag också. 

Fredag- då jag inte gått till final så red jag consolation 110 cm på fredagen. Klassen började redan 06.30 (!!!) så vi bokade morgonfodring till Ville igen, men var ändå på plats lite efter 05. Ville fick mat och jag gick banan innan jag gjorde iordning honom. Det positiva med att rida vid denna tiden var dock att det inte var så varmt än. Ville kändes fin idag igen, dock föll 4 bommar inne på banan. 

Denna tävlingens resultat kändes inte rättvisa, då känslan var mycket bättre. rundorna var ändå bra så får vara nöjd med det.