Lokal tävling Grästorp

11.06.2016 23:35

I början av juni så blev det en tävling i Grästorp. Egentligen så skulle vi ha tävlat 4-5 Juni på nationaldagstävlingarna i Falköping, men tyvärr så skadade Ville ögat helgen innan. Veterinären var ute och konstaterade att det blivit en reva på hornhinnan och skrev ut ögondroppar och salva. Eftersom han inte visste karenstid på detta och det inte gick att hitta på karenstidslistor så fick jag fråga förbundet som inte heller visste, utan jag fick till slut svar från förbundets veterinär att karenstiden var 96 timmar. Detta gjorde att jag fick stryka mig ifrån tävlingen och lämna in intyg och fick mina pengar tillbaka.

Istället blev det 1 meter och 110 i Grästorp. I och med detta så blev det ett tävlingsuppehåll på 5 veckor vilket märktes lite på Ville i 1 meter. Det gick ändå bra fram till sista hindret där han stannar, men sedan gick det bra. I 110 så var han lugnare och river endast i kombinationen, så där blev det 4 fel.