Lokal tävling Grevagården

02.07.2016 00:01

I början av Juli så var det dags för Grevagårdens lokala meeting. Jag och Ville var anmälda till 1 meter och 110 på lördagen. Stora delar av helgen regnade i princip bort och när vi kom så fick vi höra att underlaget på framhoppningen var jättedåligt pga regnet. Tävlingsbanan höll fint hela helgen men framhoppningen var så gott som oanvändbar. 
 

Innan våran första klass så kom beskedet att framhoppningen skulle flyttas in i stora ridhuset. Framridning blev i mellanridhuset, dock var inte underlaget där iordninggjort. När jag red fram Ville och precis hade börjat galoppera så snubblade han och gick omkull. Vi landade på marken båda två men var snart uppe igen. Efter en kontroll så verkade Ville ha klarat sig bra och jag hoppade sedan upp för att känna hur han kändes. Kände inget konstigt och bestämde mig sedan för att prova ett par hinder på framhoppningen för att känna hur han kändes. Kände inget konstigt så bestämde mig för att rida klassen. .

Inne på banan så var Ville framåt men lite avvaktande. Han hoppade jättefint på allla hinder, mot hinder 4 så fick jag inte riktigt med yttersidan så det blev ett stopp där, men annars en bra runda.

Han hoppade bra även på framhoppningen till 110, så bestämde mig för att hoppa även den klassen. Där föll två bommar men ändå en bra runda med tanke på omständigheterna.